tisdag 3 april 2012

I min nebulosa: “searching, searching, no file found”

Klockan är nästan åtta på kvällen och äntligen har jag tid att sitta framför datorn och plugga.  Avsnittet heter Skapa lärobjekt. Jag läser introduktionen, klickar mig fram till den blå länken som tar mig till den Digitala Verktygslådan. Jag går igenom webbsidan, kommer fram till området Bra att ha, där klickar jag på länken Lada hem handledning till Picasa, ett fönster kommer upp:

Server Error
404 - File or directory not found.
The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

Jag går vidare längre ner till avsnittet Att utveckla digitala lärresurser och ett nytt fönster dyker upp:

Webbsidan kan inte hittas

HTTP 404
 

Mest sannolika orsaker:

  • Du kan ha skrivit fel när du angav adressen.
  • Om du klickade på en länk kan den vara inaktuell.

Försök med följande:

 
Ange adressen igen.
 
Återvänd till föregående sida.
 
Gå till  och leta efter den information du vill ha.
 


Jag fortsätter vidare till Multimediabyråns länk, väljer Trekvartens avsnitt, väljer Ljud i rörelse och när jag skulle hämta Audacity program från PIM kommer följande fönster upp:

Incorrect link
The link you gave does not work, either because the page it points to has been deleted or moved. If you clicked on a link, please inform the site’s webmaster that the link is faulty.
If you have found anything that doesn’t work, let us know so we can correct the error that may be causing the problem (don’t forget to describe what you did to generate the error).

Plötsligt kommer ett gammalt minne upp: min tioåriga sons hand som rör sig runt mitt huvud medan han säger ”searching, searching, no brain found”. Hans skratt fyller rummet och dessa ord får fylla den tomma rutan i rubriken. Kanske har jag bättre tur med länkarna imorgon. 

På återseende.
VHdeL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar